پایان نامه تأثیر اختلالات طیف اوتیسم بر رشد نظریه ذهن در کودکان

:


### **فصل 1: مقدمه**

1. **تعریف و اهمیت موضوع تحقیق**

   - معرفی اختلالات طیف اوتیسم (ASD)

   - تعریف نظریه ذهن (Theory of Mind)

   - اهمیت نظریه ذهن در رشد شناختی و اجتماعی کودکان

2. **بیان مسأله**

   - مشکلات رشد نظریه ذهن در کودکان اوتیستیک

   - شکاف‌های موجود در تحقیقات پیشین

3. **ضرورت تحقیق**

   - اهمیت تحقیق برای فهم بهتر از عملکرد اجتماعی و شناختی کودکان مبتلا به اوتیسم

   - نیاز به روش‌های جدید برای بهبود رشد نظریه ذهن در کودکان اوتیستیک

4. **اهداف تحقیق**

   - بررسی تأثیر اوتیسم بر رشد نظریه ذهن

   - ارزیابی مداخلات مؤثر در بهبود نظریه ذهن

5. **سؤالات و فرضیات تحقیق**

   - تأثیر اوتیسم بر توانایی‌های نظریه ذهن

   - رابطه بین شدت اوتیسم و مشکلات در رشد نظریه ذهن


### **فصل 2: مبانی نظری و پیشینه تحقیق**

1. **نظریه ذهن: تاریخچه و مفاهیم**

   - تعریف نظریه ذهن و اهمیت آن در رشد شناختی

   - نظریه‌های مرتبط با رشد نظریه ذهن در کودکان

2. **اختلالات طیف اوتیسم: ویژگی‌ها و تعاریف**

   - تعریف اوتیسم و طبقه‌بندی‌های آن

   - ویژگی‌های شناختی، اجتماعی و ارتباطی در اوتیسم

3. **ارتباط بین اوتیسم و نظریه ذهن**

   - چالش‌های اصلی کودکان اوتیستیک در فهم ذهن دیگران

   - تفاوت‌های عملکردی در توسعه نظریه ذهن در کودکان مبتلا به اوتیسم

4. **پیشینه تحقیقات جهانی و بومی**

   - مروری بر تحقیقات بین‌المللی در رابطه با اوتیسم و نظریه ذهن

   - مطالعات انجام شده در ایران یا سایر کشورهای در حال توسعه

5. **مدل‌های تئوریکی مرتبط با نظریه ذهن و اوتیسم**

   - مدل‌های شناختی و عصبی مرتبط با نظریه ذهن

   - مدل‌های مرتبط با نارسایی‌های اجتماعی در اوتیسم


### **فصل 3: روش‌شناسی تحقیق**

1. **روش تحقیق**

   - توصیف نوع تحقیق (توصیفی، همبستگی، آزمایشی)

   - دلایل انتخاب این روش‌ها

2. **جامعه آماری و نمونه‌گیری**

   - تعریف جامعه آماری (کودکان مبتلا به اوتیسم)

   - روش‌های نمونه‌گیری (تعداد و ویژگی‌های نمونه)

3. **ابزارهای جمع‌آوری داده‌ها**

   - پرسشنامه‌های نظریه ذهن

   - تست‌های استاندارد مرتبط با اوتیسم

   - مصاحبه با والدین و مربیان

4. **مداخلات و آزمایش‌ها**

   - توضیح مداخلات آموزشی و شناختی جهت بهبود نظریه ذهن

5. **روش‌های تحلیل داده‌ها**

   - تکنیک‌های آماری مورد استفاده (مانند رگرسیون، تحلیل واریانس)


### **فصل 4: یافته‌های تحقیق**

1. **توصیف داده‌ها**

   - تحلیل توصیفی داده‌های جمع‌آوری شده

2. **تحلیل استنباطی داده‌ها**

   - تحلیل‌های آماری و بررسی فرضیات تحقیق

   - ارتباط بین شدت اوتیسم و مشکلات در رشد نظریه ذهن

3. **مقایسه یافته‌ها با تحقیقات پیشین**

   - تطبیق یافته‌ها با نتایج تحقیقات قبلی


### **فصل 5: بحث و نتیجه‌گیری**

1. **بررسی و تحلیل یافته‌ها**

   - تفسیر نتایج در ارتباط با فرضیات تحقیق

   - بررسی تأثیرات اوتیسم بر نظریه ذهن

2. **پیشنهادات برای پژوهش‌های آتی**

   - پیشنهاداتی برای بهبود تحقیق در حوزه نظریه ذهن و اوتیسم

   - نیاز به روش‌های جدید مداخله‌ای برای تقویت نظریه ذهن

3. **محدودیت‌های تحقیق**

   - بررسی محدودیت‌های نمونه‌گیری، ابزارها و روش‌های تحقیق

4. **کاربردهای عملی**

   - پیشنهادات برای بهبود مداخلات درمانی و آموزشی در کودکان اوتیستیک

   - راهکارهای عملی برای والدین و مربیان


### **فصل 6: نتیجه‌گیری نهایی**

1. **خلاصه‌ای از دستاوردهای تحقیق**

   - جمع‌بندی کل تحقیق و نتایج حاصل از آن

2. **نتیجه‌گیری کلی**

   - نتیجه‌گیری در مورد رابطه بین اوتیسم و رشد نظریه ذهن

3. **کاربردهای اجتماعی و آموزشی نتایج**

   - پیشنهاداتی برای سیستم‌های آموزشی و سیاست‌های حمایتی از کودکان مبتلا به اوتیسم


### **ضمائم**

1. **پرسشنامه‌ها و ابزارهای جمع‌آوری داده‌ها**

2. **گزارش‌های آماری و جداول داده‌ها**

3. **مقالات و منابع مورد استفاده**


### **منابع و مآخذ**

- فهرست کامل منابع علمی، مقالات و کتاب‌هایی که در نگارش پایان‌نامه استفاده شده است.


.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.